Korzyści zamówień online dla restauracji

Branża e-commerce to jeden z najszybciej rozrastających się segmentów gospodarki. Coraz więcej firm gastronomicznych uruchamia zamówienia online, a te restauracje, które tego nie zrobiły, wiele na tym tracą. Jakie korzyści płynące kanału online powinny przekonać restauratorów do zmiany modelu biznesowego?

Możliwość uzyskania większej liczby ocen i opinii

Pozytywne oceny i komentarze na portalach partnerskich oraz w mediach społecznościowych to ważny element budowania silnej pozycji restauracji. Nawet mimo dużej ilości zadowolonych gości w lokalach, niektóre restauracje nie mają wielu pochlebnych komentarzy w sieci. Jedną z metod na zwiększenia ich ilości jest uruchomienie zamówień online, gdzie system przypomina klientom o możliwości pozostawienia komentarza. Jeżeli będziesz sprawnie realizował zamówienie, to w ciągu kilku miesięcy zgromadzić pokaźną bazę pozytywnych komentarzy, które korzystnie wpłyną na wizerunek w sieci. Biorąc pod uwagę styl życia generacji Y i Z, zbudowanie bazy dobrych opinii w internecie to podstawa.

Brak pomyłek przy zamówieniu

Odbieranie zamówień drogą telefoniczną generuje czasami pewne problemy komunikacyjne. Z błędnie zrealizowanego zlecenia, które powstało z pomyłki pracownika bardzo trudno się wytłumaczyć. Co więcej, zajmuje to bardzo dużo czasu. Zamówienia składane drogą elektroniczną są znacznie wygodniejsze, nie tylko dla obsługi restauracji, ale także dla klienta. Trudno także oprzeć się wrażeniu, że telefoniczne zamawiania jedzenia odejdzie niedługo do lamusa.

Szybsze i prostsze przyjmowanie zamówień

Przyjmowanie zamówień telefonicznie lub w lokalu ma swoje ograniczenia. Linia może być zajęta, a obsługa w danym momencie zajmować się innymi sprawami. Przerzucenie składania zleceń na dostawy do internetu pomaga w prosty sposób efektywnie zorganizować proces przygotowywania i rozwożenia jedzenia. Co więcej, obsługa zamówień będzie dużo łatwiejsza i szybciej nauczysz jej nowych pracowników. Nie ważne, z jakiego systemu do zamawiania skorzystasz, niezależnie czy będzie to rozwiązanie autorskie czy jedna z popularnych aplikacji, zobaczysz różnice w tym, jak łatwa jest praca z pomocą sytemu online.

Większa wartość zamówień

Najważniejszą kwestią dla właściciela każdej firmy są finanse. Szeroka dostępność do internetu oraz popularność zamawiania jedzenia online sprawi, że masz realną szansę na duży wzrost zamówień. Nie chodzi tu tylko ich ilość, ale także o wartość poszczególnych transakcji. To kolejny kanał, dzięki któremu możesz dotrzeć do większej liczby klientów. Co więcej, konsumenci mają więcej czasu, żeby przyjrzeć się menu, a co za tym idzie, są chętni na wypróbowanie większej ilości pozycji z oferty. Komfort wybierania jedzenia z własnego domu lub biura sprawia, że o wiele łatwiej podjąć decyzję. Dodatkowo ewentualny program lojalnościowy aktywowany przy zamówieniu lub gratisy i promocje mogą zachęcić do kolejnej transakcji w przyszłości.

Wejście w kanał zamówień online jest dla restauracji dużą szansą, ale i wyzwaniem. Trzeba mieć na uwadze to, że zamówienia będą przybywać z dodatkowego źródła i będzie ich więcej. Przygotuj załogę na zwiększoną ilość dostaw. Przeszkol obsługę w kwestii zarządzania panelem do odbierania zamówień, ponieważ od tego będzie w dużej mierze zależał wizerunek Twojej restauracji. Dostawy do klientów to również konieczność zadbania o odpowiednie opakowanie oraz niekiedy dostosowanie menu do realiów transportu.

Zwiększoną ilość zamówień to także większa ilość pracy dla kucharzy i duża liczba brudnych naczyń. Zmywarki gastronomiczne to postawa w profesjonalnej kuchni, dlatego upewnij się, czy sprzęt, który posiadasz, przetrwa zwiększone zainteresowanie klientów. MEIKO od lat dostarcza nowoczesne rozwiązania dla branży gastronomicznej i nie tylko. Nasze produkty cechują się zaawansowaną technologią, wysoką funkcjonalnością oraz energooszczędnością. Pamiętaj, że wyposażenie restauracji ma znaczenie dla wydajności oraz efektywności pracowników.