Warsztaty kulinarne jako skuteczny sposób na pozyskanie klientów w restauracji

Warsztaty kulinarne cieszą się coraz większą popularnością wśród miłośników dobrego jedzenia i gotowania. Pasjonaci potraw pochodzących z całego świata szukają okazji do nauczenia się samodzielnego przygotowywania wyjątkowych posiłków. Wspólne gotowanie z  przyjaciółmi czy rodziną staje się też po prostu ciekawym sposobem spędzania wolnego czasu. Odpowiednio wypromowane i dobrze zorganizowane warsztaty kulinarne okazują się jedną z form promocji restauracji.

Mierz siły na zamiary

Do zorganizowania tego typu warsztatów potrzebne jest co prawda miejsce i odpowiednie wyposażenie. Zdarza się, że niektóre restauracje decydują się nawet na utworzenie specjalnej strefy warsztatowej i organizację takich spotkań wpisują w stały rozkład wydarzeń i plan promocji. Jeśli nie dysponujesz odpowiednim sprzętem, umożliwiającym przeprowadzenie warsztatów w zaawansowanej formie np. nie masz tylu kuchenek lub zmywarka do restauracji jest nadal na Twojej liście zakupów, to prostszymi a równie ciekawymi tematami mogą być dekorowanie potraw, nakrywanie do stołu czy zdobienia stołów na odpowiednie okazje.

Warsztaty kulinarne dla dzieci

Jednym z ciekawych pomysłów mogą być warsztaty kulinarne dla dzieci, w czasie których najmłodsi będą piekli pierniki czy przygotują prosty deser. Jeśli restauracja zapewni odpowiedniego animatora i zaangażuje dzieci wystarczająco to, stworzy doskonałą okazję dla rodziców do chwili wytchnienia i zamówienia czegoś z menu restauracji i tym samym zyska zadowolonych klientów.

Kulinarne warsztaty tematyczne

Jeśli w swojej restauracji serwujesz dania pochodzące z konkretnego zakątka świata czy regionu, to zorganizowanie warsztatów może być pomocne w wypromowaniu oferty restauracji, a także zaprezentuje kucharzy jako ekspertów w danej dziedzinie. W takim przypadku zadbaj o odpowiedni klimat, wprowadzenie uczestników w atmosferę danego kraju czy regionu. Poza nauką gotowania możesz zaoferować im odkrywanie nowych horyzontów. Nie obawiaj się, że jeśli nauczysz ludzi przyrządzać dwie czy trzy potrawy, to już nie odwiedzą Twojego lokalu. Pamiętaj, że klienci nie przychodzą do Ciebie jedynie zjeść a przede wszystkim spędzić ze sobą czas, odpocząć i wrócić do czystej kuchni☺

Zaproś znaną twarz

Sposobem na wzbudzenie zainteresowania restauracją a także samymi warsztatami kulinarnymi jest gościnne zaproszenie znanego kucharza czy influencera. Może to być osoba, która jest popularna w sieci. Spotkanie z nią będzie kuszące dla jej fanów, którzy przy okazji odwiedzą Twój lokal i skosztują pysznej kuchni. Taki zabieg marketingowy może się okazać pomocny, jeśli sam nie masz możliwości dotarcia do dużej ilości osób z ofertą swojego lokalu.

Spotkania przy winie

Jeśli w Twojej restauracji serwowane jest wino, to pomyśl o zorganizowaniu warsztatów z profesjonalnym somelierem. Wieczór spędzony przy winie i ciekawych opowieściach sprzyja też kosztowaniu dobrego jedzenia. Atrakcyjna byłaby oferta warsztatów somelierskich połączona z poczęstunkiem.

Powyższe pomysły to jedynie punkt wyjścia do rozwijania działań związanych z organizacją warsztatów kulinarnych. Klienci z pewnością zapamiętają dobrze spędzony czas i wrócę z ochotą o Twojego lokalu.