3 największe błędy przy otwieraniu restauracji
Otwarcie własnego lokalu gastronomicznego to ogromne wyzwanie, ale jednocześnie satysfakcjonujące doświadczenie. Wielu początkujących restauratorów długo głowi się nad wymyśleniem oryginalnego konceptu oraz kampani, marketingowej, jednak w ferworze obowiązków zapomina o podstawach. Przypomnimy 3 popularne błędy, które popełniane są przy otwieraniu restauracji.
Brak wyszkolonej załogi
Każdy właściciel czy też manager nowo powstałego lokalu przez pierwsze miesiące działalności uczy się na błędach i na bieżąco eliminuje braki w różnych aspektach funkcjonowania firmy. Zwłaszcza osoby, które dopiero zaczynają przygodę z zarządzaniem własną restauracją, na początku swojej drogi napotykają pewne przeszkody. Niestety jednym z segmentów, który niedomaga, może być wyszkolenie obsługi sali. Kelnerzy, którzy nie opanowali karty lub nie znają odpowiedzi na podstawowe pytania klientów, to duży problem, który może zaważyć na wizerunku lokalu. Kelner to osoba, która nie tylko powinna wzbudzać sympatię klientów, ale także umieć sprzedać i zareklamować dania z oferty.
Wysoki poziom wyszkolenia pracowników to element, na który należy postawić duży nacisk jeszcze długo przed uruchomieniem restauracji. Dokładne przyuczenie obsługi ze znajomości menu, to nie tylko omówienie poszczególnych dań, ale niekiedy i prezentacja procesu ich przygotowania. Niektóre szczególne potrawy, będące znakiem rozpoznawczym lokalu powinny być dobrze znane kelnerom. Począwszy od ich składników po proces przygotowania.
Rozległe menu
Kolejny punkt w rozważaniach na temat tego, czego ustrzec się przed otwarciem lokalu gastronomicznego niejako łączy się z tym, o czym wspomnieliśmy powyżej. Bardzo rozbudowane i różnorodne menu może w pierwszej chwili zachwycić klienta, jednak to rozwiązanie w wielu przypadkach ma krótkie nogi. Poczynając od trudności logistycznych związanych z przechowywaniem dużej ilości zróżnicowanych składników. Kończąc na kosztach, jakie niesie za sobą zaopatrzenie kuchni. Karta dań z dziesiątkami pozycji jest też dużym wyzwaniem dla pracowników kuchni oraz kelnerów. Zapamiętanie wszystkich pozycji w menu może być czasochłonne, a wydawanie tylu zróżnicowanych potraw znacznie wydłuża proces ich przygotowywania. Co więcej, kucharze zamiast skupić się na najwyższej jakości flagowych daniach muszą codziennie przygotowywać te, które prawdopodobnie są powtarzalne i niezbyt interesujące. Postaw na wąską specjalizację, która zaciekawi klientów i zaoszczędzi im frustracji z powodu zbyt dużej ilości dań do wyboru.
Nieodpowiednie wyposażenie zaplecza
Optymalne tempo wydawania dań zależy nie tylko od umiejętności personelu i jego organizacji, ale także od sprzętu oraz wyposażenia. Do stworzenia profesjonalnej i bezpiecznej kuchni konieczne jest zachowanie maksymalnej czystości. Brak inwestycji w najwyższej jakości zmywarki kapturowe to duży błąd, który może odbić się nie tylko na czystości naczyń, ale i finansach. Nowoczesne, ekologiczne rozwiązania oszczędzają czas oraz zużywają mniej energii. Zmywarki kapturowe są zaprojektowane z myślą o wyposażeniu kuchni gastronomicznych, co oznacza, że zapewniają niezwykłą wygodę użytkowania i wydajność pracy. W kuchni nie ma czasu na obsługiwanie niefunkcjonalnych urządzeń, dlatego zaopatrzenie restauracji czy też hotelu w ergonomiczne rozwiązania jest podstawą dobrze urządzonego miejsca pracy. Prawidłowo działający lokal gastronomiczny zaczyna się w kuchni i na zapleczu, dlatego nie można zapominać o najwyższej jakości wyposażeniu w tej branży.
Prowadzenie własnego biznesu to umiejętność dbania o najmniejsze szczegóły. Widoczne jest to zwłaszcza w branży restauratorskiej, gdzie nie tylko jakość i smak potraw się liczy, ale także wystrój sali czy też doskonała organizacja pracy całego lokalu. Ilość zadań do koordynowania sprawia, że czasami łatwo o pominięcie ważnych elementów. Dlatego przed uruchomieniem lokalu gastronomicznego warto najpierw zadbać o podstawy. Szkolenie pracowników, dobrze skomponowane menu oraz wysokiej jakości sprzęt to dobry start dla każdego restauratora.